Estil Concertant

Estil Concertant és l'agrupació creada per Marisa Esparza en 1998, que interpreta en les seues diferents formacions els autors més internacionals del barroc i el classicisme europeu, incidint en els compositors espanyols i valencians del segle XVIII,  amb el caràcter i els instruments d'època.
Han actuat entre d'altres en el III Festival de música Antigua i Barroca de Peñíscola, XVII Setmana de Música Antigua de Mataró, Saló Alfons el Magnànim de València, Saló d' Honor dels Invàlids de París, XXXLX Semana de Música Religiosa de Cuenca, Semana de Música Sacra de Requena, II Festival de Música Antigua de Úbeda y Baeza, III Festival Internacional de Galicia, Festival José de Nebra de Calatayud, VI Festival de Música Sacra de Tenerife, Mayo Musical de Huesca, IV Ciclo de Cantatas de J.S. Bach en Madrid, Teatro Gayarre de Pamplona,al cicle de Músicas Históricas de León, a més del Palau de la Música de Valencia, on han realitzat les estrenes dels seus programes de recuperació de patrimoni musical. 
Han recuperat el “Invitatorio” de José de Nebra, “Las tres noches de Tinieblas” de Antonio Soler, “Villancicos al Nacimiento” de Pascual Fuentes, José Pradas y Francisco Morera, “Tonadas y Cantadas” de Joaquín García, el “Requiem” de José de Torres, “Tonadillas escénicas” de Rosales, Misón y Laserna, la cantata “Il Sogno”, les òperes “Una cosa rara”, “La Festa del Villaggio” i el ballet “Dido Abandonada” de Vicente Martín y Soler, a més de innumerable música de cambra espanyola, col·laborant amb directors com Josep R. Gil-Tàrrega, Juan Luis Martínez iHiroKurosaki. També col·laboraren en 2012 junt al Cor de la Generalitat Valenciana en la recuperació de la 'Missa de Beatificació de Sant Joan de Ribera' de Antonio Montesinos i la part coral del ballet 'Dido abandonée' de Martín y Soler.
La seus discografia contempla ‘Tríos sonatas de Pla’, ‘Todo ceda al amor’, ‘Villancicos al Nacimiento’ de compositors valencians del segle XVIII i ‘Tríos y Divertimentos’ de F.J. Haydn per al segell Arsis, ‘Invitatorio Imperial y Lamentaciones’ de José de Nebra, ‘Días de Gloria y Muerte’ de José de Torres i ‘Ay qué prodigio’, monogràfic del compositor d'Anna, Joaquín García (1710-1779), pera la Sociedad Española de Musicología, a més de les gravacions per Radio Clásica de RNE i les televisions d'Andalusia i Canal 9.
Al abril de 2019 encetaren el programa "Bach com a punt de referència", junt al Cor de la Generalitat Valenciana, actuant al Palau de la Música de València i a l'Auditori de Castelló, perquè a més de marcar una època, un estil i un llenguatge, tot al voltant de la música sembla que es subscriu a la seua figura. Creiem oportú acostar-nos a la seua música per a contextualitzar als compositors que coetanis de Bach, van residir per aquestes regions. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario